logo

شرکت فنی و مهندسی توان آرا

با اتکا به تجربه ای بالغ بر نیم قرن

خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس

خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس

خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس، مبحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. ترانس یا مبدل، به دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که قادر به تبدیل یک مقدار به مقداری دیگر باشیند. ترانس‌ها قابلیت تبدیل جریان انرژی کمتر و ولتاژ بالا، به جریات با انرژی بالا و ولتاژ کم را دارند؛ بدین معنا که با ورودی بسیار کمی، بالاترین بازدهی را خواهند داشت.

ترانس‌ها انواع گوناگونی دارند که اگر تا انتهای این مطلب با ” توان‌آرا ” همراه باشید با معنا و مفهوم کامل ترانس و انواع آن کامل آشنا خواهید شد.

ترانس چیست؟

ترانس‌ها تشکیل شده از سیم‌پیچ‌های متعددی هستند که به 2 دسته‌ی سیم‌پیچ‌های اصلی و سیم‌پیچ‌های فرعی تقسیم می‌شوند. نکته‌ای که اهمیت دارد این است، که چنانچه سیم‌پیچ‌ها را کنار هم قرار دهید و میزان جریان ثابت و یا متغیری از آن‌ها عبور کند، امکان این قابلیت هست که جریان به سیم‌پیچ‌های کناری آن‌ها القا گردد.

می‌بایست در رابطه با عملکرد درست مبدل‌ها گفت که میان سیم‌پیچ‌ها هیچ ارتباط الکتریکی نباید وجود داشته باشد؛ آن هم به این دلیل است که با وجود میدان مغناطیسی که شکل می‌گیرد، جریان میان سیم‌پیچ‌ها بصورت کامل منتقل می‌شوند.

فراموش نکنید که برای خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت اقدام کنید.

ترانس چه اجزایی دارد؟

به صورت معمول، ترانس‌ها 2 جزء اصلی دارند که هسته و دو سیم‌پیچ را شامل می‌شود که هسته ترانس از ورقه‌های مغناطیسی ساخته می‌شود.

یکی دیگر از اجزای ترانسفورماتورها در ایران ترانسفو، سیم‌پیچ‌هایی هستند که قاعدتاً از جنس آلومینیوم یا مس می‌باشد؛ البته که جنس سیم‌های استفاده شده چندان اهمیتی ندارد و دلیل آن هم این است که درهر صورت سطح مقطع آن‌ها به طور چهارگوش، ورقه‌ای یا گرد می‌باشد.

ترانس چه کاربردی دارد؟

اساسی‌ترین و مهم‌ترین کاربردی که این قطعات دارند، مدیریت ولتاژ یا جریان ( افزایش-کاهش ) است. نام دیگر کاربرد ترانس‌ها انتقال توان است. این مسئله را با ذکر مثال برای شما شفاف می‌کنیم؛ چنانچه شما یک سیم‌پیچ معادل با 150 وات داشته باشید، بخاطر وجود ترانس در سیم‌پیچ دوم هم 150 وات توان خواهید داشت.

 خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس

خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس

توجه داشته باشید که گاهاً امکان دارد ترانس شما در زمان کار گرم شده و یا به اصطلاح داغ کند. این مسئله بدین معنا بوده که مبدل شما تلفات انرژی داشته باشد؛ یعنی مقدار انرژی‌ای که می‌گیرد را به درستی و به طور کامل نمی‌تواند منتقل کند و در زمان انجام این انرژی تلف می‌گردد.

چنانچه قصد خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس را دارید، به جای درستی پا گذاشته‌اید.

ترانس چه کاری انجام می‌دهد؟

امکان دارد این سوال برای شما هم پیش بیاید که کار اصلی ترانس برق چیست؟ چگونگی عملکرد این تجهیزات قدرتمند طبق اصولی از جمله جریان متناوب برق و میدان مغناطیسی متناوب در یک سیم بنا شده و وظیفه ترانس برق به صورت کلی، القای جریان از یک سیم‌پیچ به یک سیم‌پیچ دیگر با بهره گیری از میدان مغناطیسی می‌باشد.

ترانسفورماتور چه انواعی دارد؟

ترانس کلیدی

ترانس کلیدی که در اصطلاح به آن ترانس سوئیچینگ هم گفته می‌شود، یکی از تازه‌ترین‌های نوع ترانس می‌باشد. به صورت کلی در مدارهای الکتریکی که دارای منابع تغذیه هستند، از ترانس کلیدی بهره گرفته می‌شود.

ترانس‌های کلیدی به نسبت نوع معمولی‌شان، دارای ابعاد کوچکتری هستند که همین اختلاف موجب محبوبیت آن‌ها شده و به یکی از ویژگی‌های آن‌ها تبدیل شده است.

ترانس رادیویی

مبدل رادیویی به دو گروه Rf و If تقسیم می‌شوند که به عنوان تقویت‌کننده تلویزیونی و رادیویی شناخته می‌شوند.

ترانس جریان

از ترانس جریان در برق به علت بالا بودن ولتاژ در انتقال استفاده می‌شود. هدف اصلی این مبدل، اندازه گیری دقیق جریان بوده و جریان‌های بالا را به جریان‌های قابل اندازه گیری تبدیل می‌کند.

ترانس ولتاژ

یکی دیگر از انواع ترانسفورماتورها، ترانس ولتاژ می‌باشد که هدف اصلی این ترانس این است که نمونه‌ای از ولتاژ سیستم قدرت را در دستگاه‌های قابل اندازه گیری مهیا کند.

ترانس 3 فاز چیست؟

به مبدل‌های تازه‌ای که امروزه برای منتقل کردن جریان از یک ورودی به چندین منبع گوناگون است، ترانس 3 فاز گفته می‌شود. عملکرد این مبدل‌ها اکثراً به طور کاهش دهنده جریان و بالابرنده جریان است.

نکته قابل توجه این است که شما به آسانی قادر هستید، ترانس‌های تک فاز را به سه فاز تبدیل کنید. چنانچه شما 3 ترانسفورماتور تک فاز داشته باشید و سیم‌پیچ‌های اصلی آن‌ها را به هم متصل کرده و به درستی پیکربندی کرده باشید، یک ترانس 3 فاز را خواهید داشت.

ترانسفورماتور قدرت دارای چه اجزایی است؟

  • سیم‌پیچ‌ها
  • هسته قدرتمند
  • فن
  • ترمومتر
  • بوشینگ برای خروجی سر سصیم‌پیچ
  • پمپ
  • و…

امیدواریم که توانسته باشیم شما را با مفهوم این سوال که ترانس چیست و چگونه می‌توانیم خرید ترانس از نمایندگی ایران ترانسفو در استان فارس داشته باشیم، آشنا کنیم و اطلاعات شما را در رابطه با ترانس جریان بالا برده باشیم. پیشنهادات و نظرات شما در این رابطه به ما کمک کننده خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.