logo

شرکت فنی و مهندسی توان آرا

با اتکا به تجربه ای بالغ بر نیم قرن

خرید ترانس برق در شیراز+لیست کامل محصولات

خرید ترانس برق در شیراز+لیست کامل محصولات

ترانسفورماتور برق وسیله‌ای می‌باشد که انرژی الکتریکی را توسط 2 و یا چند سیم‌پیچ و از راه القای الکتریکی از یک مدار به مدار دیگری منتقل می‌کند؛ به نحوی که جریان در مدار اول موجب ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف سیم‌پیچ می‌گردد.

این میدان مغناطیسی موجب به وجود آمدن ولتاژ در مدار دوم شده که با اضافه کردن یک بار به مدار دوم این ولتاژ می‌تواند موجب به وجود آمدن یک جریان ثانویه گردد. این پدیده اساس کار ترانسفورماتور است. چنانچه قصد خرید ترانس برق شیراز را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اصول کار ترانس برق

چنانچه دو سیم‌پی را در کنار هم قرار دهیم و از یکی از آن‌ها جریان متغیری عبور دهیم، در سین‌پیچ دوم ولتاژی القا می‌گردد؛ پس با عبور جریان متغیر از سیم‌پیچ اولیه یعنی سیم‌پیچی که وروردی به آن اعمال می‌شود، در اطراف آن یک میدان مغناطیسی متغیر ایجاد می‌گردد.

این میدان متغیر، سیم‌پیچ دوم را قطع کرده و موجب القای ولتاژ در آن می‌گردد؛ همینطور می‌بایست به این نکته دقت کنید که در یک ترانسفورماتور، میان سیم‌پیچ‌های اولیه و ثانویه هیچ تماس الکتریکی وجود ندارد و کلیه انرژی ورودی از راه میدان مغناطیسی به سیم‌پیچ ثانویه منتقل می‌شود. در حقیقت اصول کار ترانس برق شیراز روی دو اصل بنا شده است؛ جریان برق متناوب که میدان مغناطیسی متناوب را ایجاد کرده و میدان مغناطیسی متناوب که این امکان را دارد که جریان برق متناوب را در یک سیم‌پیچ تولید نماید.

ترانس برق چه کاربردی دارد؟

در دنیای امروز بسیاری از صنایع به ترانس برق شیراز احتیاج دارند، ولی مهم‌ترین کاربرد این وسیله به شبکه برق ارتباط دارد. این تجهیزات وظیفه دارند که از سوی تولیدکننده ولتاژ را بالا برده و از طرف مصرف کننده ولتاژ را کم کنند که در این حالت از ترانس‌های سه فاز بهره گرفته می‌شود.

کاربرد ترانس در صنعت به این گونه است که انرژی الکتریکی پس از تولید در نیروگاه و انتقال آن به مصرف کننده به شکل‌های گوناگونی انجام می‌گیرد. طراحی دستگاه‌های مصرف کننده گونه‌ای است که از برق تولید شده با همان ولتاژ و شکل بهره بگیرند؛ ولی در بعضی از کاربردهای دیگر احتیاج است که سطح ولتاژ شبکه تغییر نماید.

یکی دیگر از کاربردهای ترانسفورماتور، بهره گیری از آن در قسمت برق قدرت است. همینطور ترانس‌های ولتاژ در خطوط انتقال، ترانس تطبیق امپدانش در آمپلی فایرها، ترانس ایزوله در تعمیرات، ترانس کاهنده ولتاژ به عنوان منبع تغذیه برای مدارات الکترونیکی و ترانس‌های استفاده شده در منابع سوئیچینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیست کامل محصولات ترانس توان آرا شیراز

شرکت فنی مهندسی توان آرا نمایندگی رسمی شرکت بازرگانی ایران ترانسفو در استان فارس می باشد. ما در مجموعه خود انواع ترانس یکسان سازی شده، انواع ترانس کم تلفات روغنی و انواع ترانس خشک را داشته و هر یک از انواع این ترانس‌ها قابل خرید می‌باشد.

مزایای ترانس برق شیراز

بهره گیری از ترانس برق شیراز همانند هر دستگاه دیگری، دارای مزایای بسیاری می‌باشد. یکی از با اهمیت ترین مزیت‌های این دستگاه این است که امکان انتقال درست و سیگنال‌های الکتریکی را در مسافت‌های طولانی ایجاد می‌نماید.

این تجهیزات این امکان را دارند که به طور مداوم و دراز مدت فعالیت نمایند. مزیت دیگر این دستگاه این است که کمتر احتیاج به نگهداری و تعمیر دارد؛ همینطور این محصولات در کنترل و تثبیت ولتاژ انتقالی، کارایی و عملکرد خوبی دارند.

نتیجه گیری

ترانسفورماتور برق، دستگاهی الکتریکی می‌باشد که برای تبدیل جریان متناوب از یک ولتاژ به ولتاژ دیگر طراحی و تولید شده است. این دستگاه هیچ قطعه متحرکی نداشته و یک دستگاه ثابت است که قادر است تحت شرایط عملیاتی، بدون مشکل و برای مدت طولانی کار نماید.

این دستگاه در حالت ساده از 2 سیم‌پیچ یا بیشتر تشکیل شده و شامل سیم‌های عایق دار می‌باشد که روی یک هسته فلزی قرار دارند. زمانی که ولتاژ به سیم‌پیچ اولیه ورود پیدا می‌کند، در هسته آهنی خاصیت مغناطیسی روی خواهد داد و بعد یک ولتاژ در سیم‌پیچ ثانویه ایجاد می‌گردد.

این دستگاه امروزه در صنعت‌های گوناگون بسیار کاربرد داشته و مطابق با نیاز خود می‌توانید این محصول را در ” توان آرا ” انتخاب و خریداری نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم به بخش محصولات ما مراجعه کنید؛ چرا که این شرکت یکی از بهترین تولیدکنندگان ترانس برق در شیراز می‌باشد که در سطح کشوری بسیار مطرح است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.