logo

شرکت فنی و مهندسی توان آرا

با اتکا به تجربه ای بالغ بر نیم قرن

خرید ترانس برق صنعتی + اطلاعات کامل محصولات

خرید ترانس برق صنعتی + اطلاعات کامل محصولات

به طور کلی ترانس برق صنعتی، وظیفه مدیریت ولتاژ یا جریان را بر دوش دارد؛ یعنی ترانس قادر است جریان را از یک سیم پیچ به یک سیم پیچ دیگر با تنظیم نمودنن ولتاژ یا جرین با بهره گیری از میدان مغناطیسی القا نماید.

برای خرید ترانس برق می‌بایست بدانید که ترانس‌ها دارای هسته می‌باشند که این هسته‌ها از جنس ورقه‌های مغناطیسی است؛ همینطور دو سیم پیچ هم دارند که از جنس مس و آلومینیوم هستند. برای دیدن لیست کامل محصولات در اینجا کلیک کنید.

ترانس صنعتی یعنی چه؟

به دستگاهی که از سیم پیچ‌های گوناگونی که به 2 دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند، تشکیل شده است ترانس صنعتی می‌گویند. ترانس صنعتی قادر است جریان برق با ولتاژ بالا را به جریان برق با ولتاژ کم تبدیل نماید. بدین منظور این دستگاه‌ها قادر هستند با ورودی بسیار کم، بالاترین بازدهی را داشته باشند. در ادامه این مقاله به انواع ترانس‌ها و نحوه خرید ترانس برق خواهیم پرداخت.

عملکرد و طرز کار ترانسفورماتورها

برای درک بهتر و آسانتر این مسئله که یک ترانس چگونه عمل می‌کند، با در نظر گرفتن این که یک ترانس تک فاز است می‌توانیم توضیح دهیم که یک رسانای الکتریکی که با عایقی از مس و آلومینیوم پوشیده است، دو قسمتی از هسته پیچیده شده که موجب می‌گردد میدان مغناطیسی ایجاد گردد.

زمانی که ولتاژ به سیم پیچ اصلی ورود پیدا می‌کند، یک ولتاژ جریان الکتریکی متناوب در سیم پیچ فرعی به وسیله القای الکتریکی به وجود می‌آید. این رسانا در هسته به طور مغناطیسی متصل شده و انرژی را از راه کوپلینگ الکترومغناطیسی انتقال می‌دهد.

نسبت چرخش رسانای الکتریکی به دور هسته در سیم پیچ‌ها با مقدار ولتاژ ترانس در سطح بار صفر برابر می‌باشد. در سیم پیچ اصلی بع تعداد پیچیدن رسانا به دور هسته N1  گفته و در سیم پیچ فرعی با اسم N2  خوانده می‌شود. بعد از تقسیم ولتاژ اولیه به ثانویه می‌توانیم نسبت تعداد دور در سیم پیچ‌های اصلی به فرعی را به دست آوریم.

ترانس برق صنعتی و انواع آن

ترانسفورماتورها را از جهت‌های گوناگون می‌توان دسته بندی و مقایسه نمود. به عنوان مثال برای خرید ترانس برق می‌بایست ترانس‌ها را از لحاظ جنس هسته، کاربرد، توان الکتریکی، تبدیل ولتاژ، عایق،تعداد فاز، سیم پیچ و طراحی هسته با یکدیگر مقایسه کرد.

ولتاژ: از 10 ولت تا به طور تقریبی 2000 کیلو ولت

کاربرد: منبع تغذیه ، تثبیت کننده ولتاژ و جریان خروجی یا ایزوله کردن مدار

توان الکتریکی: کسری از ولت تا بیش از 1000 مگا ولت

سیم پیچ‌ها: افزاینده ، ایزوله کننده ، کاهنده

طراحی هسته: هسته لایه لایه شده، هسته‌های یکپارچه و هسته‌های حلقوی

جنس هسته: آهن، فلزات جامد، آهن ورقه ورقه شده، پودر فلزات، آلیاژهای آهن و هسته‌های هوا

خطا در ترانس‌ها

ایجاد خطا در این دستگاه پرکاربرد کاری بدیهی می‌باشد و می‌تواند علل گوناگونی داشته باشد که از سری آن می‌توان به نقص در نصب، آسیب‌های خارجی مثل آسیب‌هایی که در زمان وقوع رعد و برق به دستگاه وارد می‌شود، خراب بودن عایق و متصل شدن کوتاه اشاره نمود. در ادامه مقاله به چندین مورد از خطاهای این دستگاه برای خرید ترانس برق اشاره می‌نماییم.

  • خطای سیم پیچ
  • خطای ترمینالی
  • خطای هسته
  • خطای بار زیاد
  • اتصال کوتاه

قیمت ترانس برق صنعتی

ضمن دقت و توجه به این که ترانسفورماتورها انواع گوناگونی از جمله 10 کیلو وات تا گاهی 2000 کیلو وات دارند، واضح می‌باشد که نوسانات قیمت در این محصول هم بالا است؛ اما می‌توانید برای خرید ترانس برق و مشاهده لیست قیمت محصولات کلیک کنید.

خرید ترانس برق صنعتی

برای خرید ترانس برق می‌بایست به نکات زیر دقت کرد:

خرید ترانس که متناسب با احتیاج‌های هر مصرف کننده‌ای باشد، نیازمند دقت بالا و تحقیقات کامل و جامع می‌باشد. بعضی از ویژگی‌های یک ترانس خوب ضمن بر طول عمر کافی و کیفیت بالا می‌تواند مقدار ولتاژهای ورودی و خروجی، مقدار قدرت آن ، تجهیزات خنک کنندگی آن و ساختمان ترانسفورماتورها را نام برد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.